Въпроси и отговори

Какво е блог?

Блогът, това е страница за споделяне на мисли, идеи и опит. Блоговете са подобие на хартиените дневници, където обаче авторът споделя чрез публикации, наричани постове, като те могат да бъдат в различни формати – текст, снимки, видео или аудио записи. Публикациите могат да бъдат на различни теми, като хранене, спорт, пътешествия, технологии, мода, музика и други. Независимо от това с каква цел е създаден блогът, той е един от най-ефективните начини за свързване с хората и споделяне на опит, мнения и идеи.

Какво е модул?

Модул (плъгин), е програмен код който изпълнява конкретна задача, като например да показва времето, галерия от снимки, продукти, статии, или нещо друго, което клиентът е пожелал. Също така може да изпълнява и чисто технически функции, невидими за потребителите, в областта на маркетинга и сигурността например. Той може да бъде инсталиран на WordPress уебсайт, добавяйки му въпросната функционалност.

Готовите, вече разработени модули за WordPress, са много на брой и дават възможност за персонализация на даден уебсайт спрямо изискванията на клиента. За разлика от традиционните уебсайтове, които могат да бъдат ограничени във функционалността си, WordPress дава възможност да се избира измежду стотици модули, които да бъдат инсталирани, включително добавянето на собствени такива. Това е много полезно, защото спестява време и ресурси за програмиране. Някои модули са безплатни, докато други, или техните екстра функции, се продават.

Какво е сървър?

Сървърът е мощен компютър, разположен най-често в център за данни някъде по света, който осигурява услуги за други компютри, наречени клиенти, чрез обработка на техни заявки и предоставяне на отговори и информация. В света на уебхостинга, сървърът се използва за съхраняване на уебсайтове и приложения, както и осигуряване на достъп до тях чрез Интернет. Сървърите, използвани за уебхостинг, могат да имат различни параметри и ограничения. Ограниченията могат да включват лимити за използване на допълнителни ресурси като процесорно време, памет, дисково пространство, брой файлове и други. Тези ограничения могат да варират в зависимост от предоставяния ценови план на уебхостинг услугата, както и от компанията, която го предлага.

Какво е домейн?

Домейн, това е адресът на даден уебсайт в Интернет, например „webassistant.bg“. Или с други думи името, чрез което хората намират сайтовете в Интернет. Той се състои от две основни части – името на домейна и домейн разширението. Например, за уебсайт, чието име е „моятсайт“, домейнът ще бъде „моятсайт.com“.

Когато се регистрира домейн, може да се избере и домейн разширение. Различните разширения имат различни цели и се използват за различни типове уебсайтове. Например, „.com“ е общоизползвано разширение, което се използва за комерсиални уебсайтове, докато „.org“ е често използвано за организации и неправителствени организации.

Важно е да се избере домейн, който е лесен за запомняне и е свободен за регистрация (не е закупен от другиго). Изборът на домейн е важна част от създаването на уебсайт и може да повлияе върху това как хората ще го намират и възприемат.

Какво е шаблон?

Шаблон, или с други думи „тема“ за WordPress, е готов сайт, който е предварително разработен и показва демо съдържание. Съществуват много такива шаблони за сайтове на всякаква тематика. Някои са безплатни, докато други се купуват. Шаблоните пестят много време и усилия, каквито са необходими за да се създаде уебсайт от нулата. Чрез използването на готова тема, се пести най-вече от разходи за уеб дизайн. Освен това, те са създадени и оптимизирани да работят добре с WordPress. Най-приятната част е, че шаблоните могат да се променят и персонализират.

Какво е "блогър"?

Блогърът е човек, който пише и публикува съдържание в Интернет, основно на своя собствена уеб страница, наречена блог. Това е форма на онлайн журналистика, където блогърът може да споделя своите мисли, идеи, опит, събития от живота си или информация по конкретна тема.

Блогърите се ангажират с редовно обновяване на своите блогове, като публикуват нови статии, снимки, видеоклипове или аудиозаписи. Те пишат в различни стилове – информативен, развлекателен или личен, в зависимост от тяхната цел и аудитория.

Блоговете обикновено предлагат възможност за коментари от читателите, което позволява на блогъра да комуникира и обменя идеи със своята аудитория. В днешно време блоговете са изключително разнообразни и покриват широк спектър от теми – мода, красота, пътувания, готварство, технологии, политика, здраве и много други.

Блогърството има важна роля в онлайн средата, като някои блогъри са популярни и влиятелни личности, които имат голяма аудитория и влияние върху общественото мнение.

Какво е "влогър"?

Влогърът е потребител, който документира част от живота си публично във видеоклипове или собствен уебсайт.

Дейността е разпространена основно в социалните видеоплатформи като YouTube и Vbox7. Влогърът качва видеоклипове с целенасочено развлекателно или комично съдържание, което е неограничено до определени теми и публика. Влогърите споделят информация по различни теми като мода, архитектура, игри, забавление, личностно развитие или от собствения им живот.

 

Източник: Уикипедия

Какво е WordPress?

WordPress (Уърдпрес), е безплатна платформа за създаване и управление на сайтове. Тя е с отворен код, което означава, че всеки може я използва безплатно, променяйки я според нуждите си.

Най-голямото предимство на платформата е, че е много лесна за използване. Има две основни части: публична част (фронтенд), която е това, което посетителите на сайта виждат, и администраторска част (бекенд), където сайтът се изгражда и управлява.

WordPress може да се използва за всякакъв тип сайтове, като блог, онлайн магазин, фирмен сайт, или например портал за новини. Платформата е много гъвкава и може да се приспособи към почти всякакви нужди.

Какво е уебхостинг?

Уебхостингът представлява сървър, на който се заделя дисково пространство и други ресурси с определени параметри, където даден уебсайт ще бъде разположен и управляван. Този сървър е свързан с Интернет и е настроен така, че всеки посетител по света да може да получи достъп до сайта. Има различни видове уебхостинг, като споделен, виртуален и дедикиран.

Споделеният уебхостинг е най-често избираният вид хостинг, тъй като е евтин и лесен за управление. Това означава, че много сайтове са на един общ сървър, използвайки споделен ресурс. Като негатив, това би могло да доведе до по-бавна скорост на зареждане, или в случай на нарушаване на сигурността на определен уебсайт, това да засегне и останалите, които са разположени на същия сървър. Този вид хостинг е подходящ за малки уебсайтове с нисък трафик.

Виртуалният сървър е по-скъп от споделения, но съответно е по-бърз и по-гъвкав. Той е изолиран от другите виртуални сървъри на същия физически сървър и има своя собствена операционна система, което позволява пълен контрол. Виртуалният сървър предоставя възможност за резервиране и използване на определени ресурси от физическия сървър, като процесорно време, памет и дисково пространство, което позволява по-голяма производителност.

Дедикираните сървъри са най-скъпият вид хостинг и предоставят най-високо ниво на гъвкавост и скорост. Това означава, че има цял сървър само за нуждите на определен уебсайт, който може да бъде настроен така, че да отговаря на конкретните изисквания на клиента.

„Бисквитка“ или „бисквитки“, са малки текстови файлове, които уебсайтовете съхраняват на вашето устройство, когато ги посетите. Те се използват, за да запаметят различна информация за вас или техническа информация за мястото и устройството от което сте направили посещението. Когато заредите даден уебсайт в браузъра си, той изпраща бисквитка към него, който я съхранява на вашето устройство и започва да натрупва информация в нея. След това, всеки път когато отворите същия уебсайт, браузърът изпраща бисквитката обратно към уебсайта и така той разпознава, че това сте вие и ви предоставя съдържание, спрямо натрупаната информация, вместо да я събира отново.

Бисквитките съдържат различни видове данни в зависимост от това как са настроени от уебсайта, който ги създава.
Някои бисквитки събират информация за начина, по който използвате даден уебсайт, като например страниците, които сте посетили или връзките, на които сте щракнали. Други, могат да съхраняват информация относно вашите интереси, за да може сайтът след това да ви показва реклами, които са съобразени с тези интереси.
Бисквитките могат да запомнят и информация за вашата текуща сесия на уебсайта. Това може да включва данни за вход или изход от профила ви, така че да можете да се логвате автоматично, а не всеки път да въвеждате потребителските си данни. Бисквитките са отговорни и за запазване на състоянието на количката за пазаруване в онлайн магазин, например. Те съхраняват и предпочитанията, които сте задали за конкретен уебсайт, като език на показване, големина на шрифта и други.

Важно е да отбележим, че бисквитките сами по себе си като файлове, са безопасни и не могат да изпълняват злонамерен код. Те се използват само за съхранение на специфични данни, предназначени да подобрят и улеснят преживяването ви при посещение на даден уебсайт.

Какво е бизнес имейл?

Бизнес имейл със собствен домейн, е важен инструмент както за комуникация, така и за професионална репутация и сигурност на кореспонденцията. Той дава възможност напълно да се контролира достъпа до съобщенията, изпращането, и получаването на писма под своя идентичност. Освен това, бизнес имейлът позволява на компанията да създаде персонални пощенски адреси за различни отдели и служители, което легитимира компанията и подобрява ефективността на бизнес процесите.

Важен аспект при създаването на бизнес пощенски кутии е тяхната правилна конфигурация, защитеност от спам, легитимация на съобщенията, миграция на писма, специфични пренасочвания, като двойно и споделено доставяне, и други.

Какво е "дропшипинг"?

В българския език терминът „dropshipping“ може да се преведе като „непряка доставка“. Това се отнася за бизнес модел, при който продавачът не притежава стоки, а вместо това препраща поръчките на клиентите директно към доставчик или производител, който изпълнява доставката до клиента. При този модел, продавачът действа като посредник, като печалбата се реализира чрез разликата между цената, на която продавачът продава продукта на клиента, и цената, на която го закупува от доставчика.

Какво е WooCommerce?

WooCommerce (Уу-комърс), е безплатен плъгин (модул) за WordPress (Уърдпрес), който добавя функции за електронна търговия при изграждането на онлайн магазини. Този софтуер е много популярен, тъй като е лесен за употреба и предлага богат набор от възможности.

С помощта на WooCommerce, може да се добавят и управляват продукти, да се създават категории и подкатегории, да се определят цени на продуктите, да се приемат плащания от клиенти и да се управляват поръчки. Освен това, този плъгин осигурява множество безплатни функции, които могат да бъдат инсталирани и използвани за разширяване на възможностите на онлайн магазина. Също така, плъгинът предоставя много опции за доставка на продуктите, включително безплатна доставка или плащане на различни такси в зависимост от мястото на доставка.

WooCommerce предлага и платени функции, които могат да бъдат използвани за надграждане на даден онлайн магазин. Това включва добавяне на допълнителни методи за разплащане, интеграция с различни социални мрежи, водене на инвентар (склад), маркетингови инструменти, както и оптимизация за търсачки като Google и Bing.

Какво е SSL сертификат?

SSL сертификатът е дигитален документ, който удостоверява автентичността на фирма, самоличност, или домейн. Веднъж издаден и инсталиран на даден уебсайт, той гарантира, че данните (например банкови или лични данни), които се обменят между потребител и уебсайт, са защитени чрез криптираща технология, и дори да бъдат прихванати, не могат да бъдат разчетени и с тях да бъде злоупотребено. SSL сертификатът увеличава доверието на посетителите на даден уебсайт.

Какво е SEO оптимизация?

SEO оптимизация (оптимизация на търсещи машини), е процес по подобряване на видимостта на даден уебсайт в резултатите от търсене, в търсачки като Google, Bing и Yahoo. Целта е да се увеличи трафикът към даден сайт, като се постигне по-високо място в органичните резултати на търсене по определени думи или фрази. Органичните резултати са онези резултати, които се показват в търсачките без да е платено за това. Много хора плащат за това техният сайт да се показва на първа страница при търсене, но след приключване на рекламната кампания, ако те не са оптимизирали сайта си, отпадат от челните места.

SEO оптимизацията включва различни стратегии, като използването на ключови думи, подобряване на съдържанието, структуриране на сайта по специфичен начин, изграждане на връзки и други техники, които помагат на търсачките да разберат по-добре предназначението на уебсайта и да го представят с предимство на потребителите, които се интересуват. SEO оптимизаните сайтове, привличат повече потребители, давайки възможност за по-големи продажби и успех.

Какво е адаптивен дизайн?

Адаптивен дизайн е техника, която позволява на уебсайтовете да се приспособят към различни устройства и екрани, без да се налага да се създават отделни сайтове за всяко устройство. Това означава, че сайтовете с адаптивен дизайн ще изглеждат и работят добре както на настолни компютри, така и на мобилни устройства.

Еднo от основните предимства на адаптивния дизайн е, че сайтът се приспособява автоматично към размера на екрана на устройството, на което се отваря. По този начин, потребителите не се налага да мащабират или да скролват хоризонтално, за да видят цялото съдържание. Освен това, адаптивният дизайн помага за подобряване на потребителското изживяване, като улеснява навигацията и намалява времето за зареждане на страниците.

Какво е Google бизнес профил?

Google бизнес профил (Google Business Profile) е безплатна услуга на Google, която позволява на бизнесите да създадат онлайн визитка, която да се появява в резултатите от търсенето в Google, Google Maps и други Google услуги.

С помощта на този инструмент, фирмите могат да управляват информацията за своя бизнес, като адрес, работно време, контактна информация и услугите, които предлагат. Могат да добавят снимки, видео, както и да получават оценка и отзиви от клиенти.